BLOG GUIDE

 

Ιθάκη: Να βγεις στον πηγαιμό της

Όταν επισκέφθηκα την Ιθάκη για μερικές μέρες, πέρυσι τον Αύγουστο, αντιλήφθηκα πλήρως γιατί ο Οδυσσέας, ήθελε να γυρίσει τόσο πολύ, πίσω.
Η Ιθάκη είναι ένα νησί του Ιονίου Πελάγους, κλεισμένο μέσα στην αγκαλιά τής Κεφαλλονιάς. Αριθμεί μόλις 3084 μόνιμους κατοίκους (2001), με τους περισσότερους να μένουν στην πρωτεύουσα, «Βαθύ». Για τους Αθηναίους είναι λίγο πιο δύσκολη η μετάβαση σε σχέση με άλλα νησιά, καθώς σύνδεση με τον Πειραιά, λόγω γεωγραφικής θέσης, προφανώς δεν υπάρχει. Για να βρεθείτε στην πατρίδα του Οδυσσέα, χρειάζεται πρωτίστως, να ταξιδέψετε μέχρι το λιμάνι της Κυλλήνης στην Ηλεία, ή το λιμάνι της Πάτρας. Από εκεί θα πάρετε το πλοίο, το οποίο, θα κάνει πρώτα μια στάση στη Σάμη, της Κεφαλλονιάς και από εκεί, θα καταλήξετε στον τελικό σας προορισμό, την Ιθάκη.
Ιθάκη

Η Ιθάκη με μια ματιά

Αφού φτάσετε στο (όπως ονομάζουν το νησί οι Ιθακήσιοι) “Θιάκι” θα εντυπωσιαστείτε με το πόσο καταπράσινο είναι. Πράγματι διαθέτει πολύ πλούσια βλάστηση και ακόμα καλύτερες παραλίες με πεντακάθαρα και γαλάζια νερά. Επιπλέον διαθέτει πανέμορφους οικισμούς και χωριά και έχει σε έντονη μορφή το βενετσιάνικο στοιχείο, λόγω της πολύχρονης παραμονής των Ιταλών στο νησί. Σημειωτέο είναι και ότι οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες, προέρχονται από την Ιταλία, καθώς η γεωγραφική της θέση είναι πολύτιμος αρωγός για ένα ταξίδι προς την Ιθάκη.

Το κέντρο του νησιού είναι το Βαθύ.

Μια όμορφη και γραφική πόλη χτισμένη αμφιθεατρικά γύρω από το λιμάνι της, που σχηματίζεται από ένα φυσικό κόλπο και καταμεσής του βρίσκεται μια μικρή νησίδα, το Λαζαρέτο. Στο Βαθύ, μπορείτε να εξερευνήσετε τα αρχοντικά σπίτια και το αρχαιολογικό μουσείο, όπου βρίσκεται ένα κομμάτι της ιστορίας της Ιθάκης. Επιπλέον, επισκεφθείτε και το Ναυτικό/ Λαογραφικό μουσείο για να ανακαλύψετε τον πολιτισμό και την πλούσια ναυτική ιστορία του νησιού. Τα πρωινά μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας στα πολλά καφέ, τα οποία, μάλιστα έχουν θέα τη θάλασσα και  έπειτα να φάτε μεσημεριανό σε μια από τις ταβέρνες του νησιού. Το βράδυ, στην πλατεία της πόλης, κυριαρχεί μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα, κυρίως οικογενειακή. Η πιο…«φοιτητική» καρδιά της πόλης χτυπά στα μπαράκια που βρίσκονται λίγο πιο δίπλα από την πλατεία, στην πιο παραλιακή πλευρά του μέρους.

Η υπόλοιπη Ιθάκη Ιθάκη

Όπως προαναφέρθηκε, το νησί έχει πολύ όμορφους οικισμούς. Στην επίσκεψή μου στο νησί, είχα την τύχη να μείνω στο Περαχώρι. Έναν οικισμό, με καταπληκτική θέα της θάλασσας και, κυρίως της πρωτεύουσας του νησιού, που είτε βράδυ, είτε μέρα, μπορεί να σας μαγέψει.  Αν δεν χορτάσατε τη θέα, μπορείτε να πάτε (με αυτοκίνητο) στο ιστορικό «μοναστήρι των Καθαρών», όπου διαγράφεται μπροστά στα πόδια σας ολόκληρο το νότιο τμήμα του νησιού. Έπειτα, μπορείτε να συνεχίσετε στην Ανώγη, όπου περιμετρικά θα θαυμάσετε τους γιγάντιους ογκόλιθους «μενίρ». Επίσης στο ίδιο μέρος στις 14 Αυγούστου διοργανώνεται ένα μεγάλο πανηγύρι στην κεντρική πλατεία. Άλλο ένα γνωστό πανηγύρι που διοργανώνεται είναι αυτό, στο Κιόνι, ένα γραφικό παραθεριστικό μέρος, στις 20 Ιουλίου.
Ιθάκη

Παραλίες και φαγητό

H Ιθάκη έχει μεγάλη ποικιλία σε παραλίες. Όλες σχεδόν διαθέτουν βότσαλα και όχι άμμο, πάρα ταύτα έχουν καταγάλανα και πολύ καθαρά νερά, όπως και τα περισσότερα νησιά του Ιονίου. Πολλές από αυτές μπορούν να προσεγγιστούν με αυτοκίνητο, αλλά υπάρχουν και ορισμένα ανεξερεύνητα διαμαντάκια, τα οποία, όμως χρειάζεται μέσο για να φτάσετε σε αυτά μέσω θαλάσσης. Ενδεικτικά ορισμένες παραλίες είναι: Σαρακήνικο, Φιλιατρό, Γιδάκι, Αφάλες, Πλατύς Άμμος, Αετός, Άνδρι και άλλες πολλές που περιμένουν να τις ανακαλύψετε.
Τέλος, όπως σε όλα τα νησιά μπορείτε να δοκιμάσετε ψαρικά στις τοπικές ταβέρνες. Η Ιθάκη (και γενικά τα Επτάνησα)  έχει όμως και τη σπεσιαλιτέ της, το σαβόρο. Το πιάτο αυτό αποτελείται από τηγανητό ή παστό ψάρι με σταφίδες και δεντρολίβανο. Μια πιο αποκλειστική σπεσιαλιτέ του νησιού είναι και η «τσερέπα» με κοτόπουλο και ντομάτα στο φούρνο.
Ιθάκη

Ιθάκη

**********************************************************************************************************************************************************************************

 Ταξιδιωτική φωτογραφία: 7 τρόποι να δημιουργήσεις καταπληκτικές εικόνες


Μιας που πλησιάζει η περίοδος των διακοπών και εμείς τα ”travelbugs” ξεκινάμε την εξερεύνηση, πάντα με μια κάμερα στο χέρι, είναι χρήσιμο, να δούμε τρόπους με τους οποίους θα πάμε την ταξιδιωτική μας φωτογραφία από την απλή φωτογραφική ”καταγραφή” ενός τοπίου, στην δημιουργία καλλιτεχνικών και επαγγελματικών εικόνων.
Όταν μιλάμε για ταξιδιωτική φωτογραφία, το πρώτο πράγμα που ”κάνουμε εικόνα” στο μυαλό μας, είναι τα τοπία. Όμορφα μέρη, με πολύ χρώμα και πολλή πληροφορία να χορταίνει το μάτι. Τα λεγόμενα ”landscapes”. Κάτι δηλαδή, σαν και αυτό.


Σωστά;
Απίστευτα τοπία, με υπέροχα χρώματα, μεσημεριανό- απογευματινό φυσικό φως (τραβηγμένα κυρίως κατά την δύση του ηλίου), με θέα την θάλασσα, το βουνό ή και την πόλη. Όλοι έχουμε βγάλει και βγάζουμε τέτοιες φωτογραφίες και δεν υπάρχει λάθος σε αυτό. Παρόλα αυτα, αν και η ομορφιά τους τραβάνε το μάτι, δεν είναι πάντα δημιουργικές, καλλιτεχνικές ή ακόμα και επαγγελματικές. Οι φωτογραφίες τοπίου, αν και για τους περισσότερους, φαίνεται κάτι εύκολο, δεν είναι. Δεν έχεις τον πλήρη έλεγχο της σκηνοθεσίας και της σύνθεσης, όπως θα είχες σε ένα στούντιο. Αντίθετα, με αυτό που έχεις απέναντί σου, πρέπει να δείξεις δημιουργικότητα και να παράγεις  ένα αποτέλεσμα που θα ανοίξει μάτια και στόματα. Πως θα το κάνεις αυτό; Θα μάθεις μόλις τώρα! Ας δούμε τους τρόπους να τραβάς next level ταξιδιωτικές φωτογραφίες.

1. 3D εικόνες






Ένας άλλος τρόπος, είναι να παίξεις με την γωνία λήψης και την προοπτική. Μπορείς, αντί να είσαι απέναντι από το θέμα σου, να πας πιο κοντά, πιο αριστερά ή δεξία, να χαμηλώσεις την οπτική γωνία και να δημιουργήσεις ύψος και καμπύλες, ώστε να δημιουργούνται νοητές γραμμές που οδηγούν το μάτι στο θέμα και δίνουν, ένα πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

2. Συμμετρία

Όλοι ξέρουμε τον κανόνα με τα τρίτα και οι περισσότεροι, τον ακολουθούμε για να δημιουργήσουμε συμμετρία στα κάδρα μας. Όμως, το να πετύχεις την συμμετρία, δεν είναι κάτι τόσο απλό. Η συμμετρία του κάδρου, δημιουργείται κυρίως από τους άξονες, τις γραμμές και τα καθαρά σχήματα μέσα στην εικόνα μας. Για να δημιουργήσουμε καθαρά σχήματα, πρέπει αρχικά, να μην έχουμε πολλή πληροφορία στην εικόνα μας. Επίσης, η οπτική γωνία, παίζει μεγάλο ρόλο στην συμμετρία. Άξονες, μπορεί να δημιουργεί οποιαδήποτε γραμμή μέσα στην εικόνα, από ένα δέντρο μέχρι το ”άγριο” κύμα που αν τραβηχτεί σωστά, μπορεί να δημιουργεί έναν διαγώνιο άξονα, που να χωρίζει νοητά το κάδρο σε δύο μέρη. Βέβαια, καθαρά σχήματα, είναι πιο εύκολο να βρούμε στα λεγόμενα cityscapes, δηλαδή στην πόλη, όπως τα ορθογώνια κτήρια κλπ.
Αυτό όμως δεν σημαίνει, πως η φύση στερείται καθαρών σχημάτων. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να επιστρατεύσεις την παρατηρητικότητά σου.

3. Close-ups

Το νούμερο ένα στην φωτογραφία, όσο αφορά την σύνθεση αλλά και τη συμμετρία, είναι το καδράρισμα. Ή αλλιώς, η απομόνωση του θέματος. Μια φωτογραφία, έχει πολύ πιο πολλή ένταση, όταν επικεντρώνεται κάπου και όχι όταν είναι χαοτική, γεμάτη πληροφορία. Με αυτό, δεν εννοώ τη macro φωτογραφία, αλλά, ένα κάδρο με περισσότερο θέμα και λιγότερο ”negative space”, δηλαδή  ”νεκρό” χώρο που δεν προσφέρει κάποια ουσιώση πληροφορία και απλά περικλείει το κυρίως θέμα. Με τα κοντινά πλάνα, το μάτι του θεατή, δεν χάνεται αλλά επικεντρώνεται σε ένα σημείο, κάτι που ευχαριστεί και τον ίδιο και πιθανότατα τον κάνει να κοιτάξει περισσότερη ώρα την εικόνα. Μην φοβάσαι να χρησιμοποιήσεις και τα κάθετα κάδρα. Θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο αυτόν το σκοπό.

4. Κάδρο μέσα σε κάδρο

Μια άλλη μορφή του κάδρου, είναι το διπλό. Χρησιμοποίησε ένα αντικείμενο, ώστε να ”ξανακαδράρεις” το θέμα σου. Μπορείς να γίνεις όσο δημιουργικός θες. Μπορείς ακόμα, να χρησιμοποιήσεις το διπλό κάδρο ακόμα και μέσα από αντανακλάσεις, όπως παράδειγμα, την πόλη, μέσα από έναν καθρέφτη αυτοκινήτου, το τοπίο, μέσα από την αντανάκλαση του νερού κλπ. Το διπλο κάδρο, απομονώνει το θέμα και δημιουργεί την αίσθηση του βάθους. Το αποτέλεσμα, σίγουρα θα είναι εντυπωσιακό.

5. Χρήσεις φυσικού φωτός

Αν και το φυσικό φως, είναι αναμφίβολα το πιο δύσκολο, αν το χρησιμοποιήσεις σωστά, θα έχεις ένα εντυπωσιακό και καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Όλοι ξέρουμε, ότι η καλύτερη ώρα να φωτογραφίζεις σε φυσικό φως είναι είτε η ανατολή, είτε η δύση του ηλίου. Παρόλα αυτά, μπορείς να αξιοποιήσεις ακόμα και το μεσημεριανό φως για να βγάλεις καταπληκτικές φωτογραφίες. Ένας τρόπος φυσικά, είναι η φωτιστική αντίθεση. Μπορείς να βρεις ένα σημείο με σκιά και ένα σημείο το οποίο είναι εκτεθειμένο στο φως. Αυτή η οπτική αντίθεση, χωρίζει το κάδρο σε νοητά μέρη και σπάει την μονοτονία και την υπερβολική φωτεινότητα, που δεν είναι καθόλου γοητευτική για το μάτι του θεατή. Μια άλλη περισσότερο καλλιτεχνική χρήση του δυνατού και φυσικού φωτός, είναι το λεγόμενο ”lens flare”, δηλαδή η αντανάκλαση του φωτός στον φακό.

Αυτό γίνεται, όταν φωτογραφίζεις κατευθείαν προς την πηγή του φωτός και φαίνεται καλύτερα όταν έχεις ανοιχτό διάφραγμα. Αν και αυτό το εφέ, θεωρείται τεχνικό λάθος, δεν παύει να δημιουργεί μια ονειρική ατμόσφαιρα.

6. Ένταση και κίνηση

Συνήθως, όταν βλέπουμε μια φωτογραφία τοπίου, μας δημιουργείται μια αίσθηση ηρεμίας. Κάτι που μερικές φορές είναι το ζητούμενο. Αλλά αυτό που θα πάει στο επόμενο επίπεδο την φωτογραφία σου, είναι να συνδυάσεις την φωτογραφία τοπίου, μια σταθερή και σχετικά βαρετή σύνθεση με στοιχεία που δημιουργούν ένταση. Βρες λοιπόν, στοιχεία που θα μπορούσαν, να ”ταράξουν” την ηρεμία του τοπίου, ψάξε για περίεργα σχήματα, έντονες καμπύλες, διαγώνιους άξονες, ένταξε στοιχεία κίνησης στην φωτογραφία, όπως ένα αυτοκίνητο που τρέχει με ταχύτητα σε ενα ερημικό δρόμο, ένα κύμα την ώρα που χτυπά σε μια πέτρα, έναν άνθρωπο ή ζώο που μπαίνει βίαια μεσα στο κάδρο, κάνε zoom-in και zoom-out την ώρα που πατάς το κλικ. Οτιδήποτε, θα μπορούσε να κάνει την φωτογραφία σου από μια άχρονη στιγμή, σε μια στιγμιαία λήψη. Για να το πετύχεις αυτό, αξιοποίησε τις δυνατότητες παγώματος ή γραψίματος κίνησης που βρίσκονται στην μηχανή σου.

7. Ανθρώπινο στοιχείο

Τέλος, εξαιρετικά γοητευτικο θεωρείται, η αντίθεση τεχνητού και φυσικού τοπίου. Τόσο η ένταξη του ανθρώπινου στοιχείου, όσο και της ανθρώπινης παρέμβασης στη φύση στην εικόνα, είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα θέματα για φωτογράφιση.  Ειδικά αν σε ενδιαφέρει η εθνογραφική και ανθρωπολογική ταξιδιωτική φωτογραφία, αυτό είναι ένα κομμάτι που σίγουρα πρέπει να επικεντρωθείς. Η ενσωμάτωση και η ισορροπία αυτών των δυο στοιχείων στην φωτογραφία σου ίσως είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της ταξιδιωτικής φωτογραφίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου